Geometrie Roti Constanta

Ai grija de anvelopele tale și solicita o programare pentru verificarea geometriei roților.

In ce consta operația de efectuare a geometriei roților?

Operatia de reglaj a directiei sau a geometriei rotilor consta in principiu in adjustarea unghiulor rotii astfel incat acestea sa fie perpendiculare pe drum si paralele intre ele. Scopul acestor adjustari este sa prelungeasca durata de utilizare a anvelopelor si sa stabilizeze autovehiculul in directia fix inainte atunci cand acesta ruleaza pe un drum drept.

De foarte multe ori aceasta operație este confundata cu echilibrarea roților (menționăm ca Euro Auto Service nu oferă servicii de vulcanizare), însă cele doua operații nu au nici o legătura intre ele, exceptând faptul ambele afectează stabilitatea autovehiculului: dacă o janta nu este echilibrata aceasta va transmite vibratii ce se vor simti in volan/scaun, iar in cazul in care geometria rotilor nu este reglata corespunzator veti observa probleme in pastrarea directiei rectilinii si/sau uzura neuniforma a anvelopelor.

Car Tire
Anxious woman having phone conversation in office

Ce probleme pot apărea dacă nu se face operatia de geometrie roti?

In mare parte, problemele la geometria rotilor pot duce la:

  • traiectorie defectuoasa a autovehiculului pe carosabil
  • eforturi suplimentare ale conducatorului auto in a mentine directia autovehiculului
  • uzura rapida, prematura si neuniforma a anvelopelor
  • consum mai mare de carburant
  • uzura prematura a pieselor care fac parte din ansamblul sistemului de directie, cu implicatii directe in ceea ce priveste siguranta participantilor la trafic
  • costuri mai mari de reparație

Despre uzura neuniforma a anvelopelor

Geometrie Roti

In functie de cum este uzata anvelopa putem diagnostica vizual ce probleme exista la autovehicul, dupa cum urmeaza: 

  • daca exista uzura fina fie pe marginea interioara, fie pe cea exterioara a anvelopei, unghiul de convergenta nu este reglat corespunzator
  • daca exista uzura excesiva pe una din marginile anvelopei, iar aceasta este deformata vizibil, unghiul de cadere este incorect
  • daca exista uzura uniforma doar pe centrul anvelopei, presiunea anvelopei este prea mare
  • daca exista uzura uniforma pe ambele margini a anvelopei, presiunea este prea mica
  • daca exista uzura sub forma de petice, aleatorii, janta este indoita sau nu este echilibrata corespunzator
  • daca exista uzura sub forma de cupe, distribuite uniform, exista o componenta a suspensiei care ori este indoita, ori este uzata (de cele mai multe ori rezulta un amortizor defect)

Cand trebuie reglat unghiul de fuga sau geometria roților?

Recomandăm că operația să se efectueze mai ales în următoarele situații:

1. Pentru autovehiculele cu un kilometraj mare, unde uzura anvelopelor este evidentă.

2. În cazul în care șoferul observă vibrații neobișnuite în volan sau în vehicul în timpul deplasării.

3. Dacă există modificări semnificative în comportamentul mașinii în timpul condusului, cum ar fi instabilitatea sau derapajul.

4. La achiziționarea unor anvelope noi pentru a asigura o performanță optimă și o durată de viață îndelungată.

Demontarea piese direcție

la momentul schimbării sau demontarii oricarui element din cadrul sistemului de directie

Demontare piese suspensie

la momentul schimbarii sau demontarii oricarui element din cadrul sistemului de suspensie

Direcție neuniforma

Cand apar deficiente în menținerea in pozitie rectilinie a autovehiculului

Înlocuire anvelope

La înlocuirea anvelopelor, pentru prelungirea duratei de viata a acestora recomandam și echilibrarea jantelor.

Un soc puternic, cum ar fi o groapa mai serioasa, poate sa deregleze unghiul de convergenta al autoturismului dumneavoastră, in funcție de uzura sub-componentelor. Un asemenea impact poate de asemenea sa îndoaie janta, provocând o pierdere de presiune și deteriorarea anvelopelor fără a lasa urme evidente imediate.

Reglarea unghiului de fuga, unghiului de convergenta si de inclinare a pivotului

Această operație constă în reglarea unghiurilor menționate anterior ale suspensiei conform valorilor specificate de producător, în cazul în care acesta permite ajustarea lor. Fiind o procedură de precizie, cu o marjă de eroare de ordinul secundelor sau a zecimilor de milimetru, în funcție de aparatul utilizat, o reglare incorectă poate determina dereglarea unuia sau a mai multor unghiuri ale suspensiei. Aceasta poate duce la o manevrabilitate imprecisă a vehiculului, la o uzură accelerată a anvelopelor și, în final, la dificultatea de a menține direcția dreaptă a automobilului.

Reglarea geometriei roților permite poziționarea acestora respectând paralelismul între axe și cu planul șoselei.

O geometrie corectă a roților conduce la o ținută de drum îmbunătățită, previne uzura neuniformă a anvelopelor și, nu în ultimul rând, contribuie la economia de combustibil. Vă recomandăm să verificați periodic uzura anvelopelor pentru a observa orice anomalie potențială a geometriei.

Geometrie Roti

Unghiul de fuga

Unghiul de fuga reprezinta unghiul dintre linia mediana perpendiculara a rotii luand punct fix pivotul si unghiul format din lina formata din capul amortizorului si pivot, cum privesti inspre roata. Unghiul de fuga influenteaza stabilitatea vehiculului in momentul virajului. Pentru a creste tendinta vehiculului sa se centreze automat, se regleaza unghiul de fuga pozitiv, dupa cum se observa in figura din stanga.

Unghiul de convergenta

Unghiul de convergenta reprezinta unghiul format din axa mediana a rotii vazuta de sus si axa mediana a autoturismului. Asemanator cu unghiul de fuga, unghiul de convergenta depinde de viteza vehiculului, iar cand fortele aerodinamice schimba inaltimea vehiculului acestea pot influenta geometria rotilor in relatie cu geometria suspensiei, de aceea aceste specificatii sunt oferite de catre producatori cand autovehiculul este stationat si cu o anumita incarcatura, in multe cazuri specificand si cantitatea din rezervor necesara pentru reglaj.

Pentru ca scopul acestui reglaj este ca rotile sa fie paralele in timpul rularii, probabil este cel mai important reglaj al geometriei rotilor, deoarece afecteaza atat si stabilitatea cat si manevrabilitatea autovehiculului.

Geometrie Roti
Geometrie Roti

Unghiul de cadere

Unghiul de cădere este determinat de intersecția unei perpendiculare imaginare cu linia mediană a roții, în conformitate cu observațiile privind autovehiculul din față. În funcție de specificațiile producătorului, acesta poate fi ajustat din flanșă/pivot sau poate fi fix, necesitând alte componente suplimentare pentru a fi adus în parametrii optimi, în conformitate cu construcția vehiculului.

Ce este Geometria roților 3D?

Geometria roților 3D, cunoscută și sub numele de geometrie computerizată, este o operațiune ce permite măsurarea simultană a tuturor unghiurilor în funcție de anvelopa utilizată. În plus, dacă este necesară determinarea înălțimii autovehiculului, aceasta poate fi ajustată în mod corespunzător pentru a asigura că unghiurile menționate anterior, precum și unghiul de tracțiune și diferența de poziție între roțile de pe aceeași punte, nu afectează în niciun fel performanța autovehiculului.

Geometrie Roti
Geometrie Roti

Preț Geometrie Roti

Suntem printre cei mai reputați furnizori de servicii de geometrie a roților în cadrul propriilor noastre unități de service din orașul Constanța. Mai jos vă prezentăm tarifele noastre pentru efectuarea geometriei roților, la care nu este inclus TVA-ul:

Verificare Geometrie

100 RON
  • Verificat unghi fuga
  • Verificat unghi convergenta
  • Verificat unghi de cădere
  • Verificat unghi tracțiune
150 RON

Geometrie Roti Fata

Solicita o Programare

GEOmetrie Roti fata + SPATE

250 RON
  • include verificarea unghiurilor
  • include reglajul unghiului de convergenta
  • include reglajul unghiurilor specificate de către producător