Geometrie roti

PROMOTIE
Preturi incepand de la 60 RON

 

DE CE SA VERIFICI GEOMETRIA ROTILOR?

Problemele la geometria rotilor pot duce la:

  • traiectorie defectuoasa a autovehiculului pe carosabil
  • eforturi suplimentare ale conducatorului auto in a mentine directia autovehiculului
  • uzura rapida, prematura si neuniforma a anvelopelor
  • consum excedentar de carburant
  • uzura prematura a pieselor care fac parte din ansamblul sistemului de directie, cu implicatii directe in ceea ce priveste siguranta participantilor la trafic si implicand costuri apreciabile

Se recomanda ca la momentul schimbarii oricarui element din cadrul sistemului de directie (bieleta, bucsa, pivot, capat de bara etc.), sau al sistemului de suspensie (amortizor, arc) sa se efectueze geometria rotilor, pentru corectarea eventualelor deficiente care apar odata cu aceste schimbari. De asemenea, la inlocuirea anvelopelor se recomanda echilibrarea acestora si efectuarea geometriei rotilor, stiut fiind faptul ca o anvelopa dezechilibrata conduce nu numai la uzura prematura a acesteia dar antreneaza dupa sine si uzura elementelor sistemului de directie si suspensie.

Reglat unghiurile suspensiei sau Geometria rotilor

Este o operatie prin care diferite unghiuri ale suspensiei sunt reglate in conformitate cu valorile prescrise de fabricant. Este o operatie complicata in primul rand din prisma marjelor de eroare cu care se lucreaza (de ordinul secundelor si / sau zecimilor de milimetru). O reglare incorecta sau o dereglare a unuia sau mai multora unghiuri ale suspensiei conduce la o manevrare imprecisa a automobilului, tocirea rapida a anvelopelor, incapacitatea automobilului de a merge rectiliniu.

Reglarea geometriei rotilor permite pozitionarea acestora respectand paralelismul intre axe si cel cu soseaua. O geometrie corecta a rotilor duce la o tinuta de drum mai buna, previne uzura neregulata a anvelopelor si nu in ultimul rand la o economie de carburant. Va recomandam verificarea periodica a uzurii anvelopelor pentru a putea observa o eventuala anomalie a geometriei.

Acest fenomen fiind imperceptibil la condus, va recomandam verficarea periodica a uzurii anvelopelor pentru a putea observa o eventuala anomalie a geometriei.

Aliniamentul rotilor Este important ca orice vehicul sa aiba cele 4 roti corect aliniate. Rotile nealiniate se opun miscarii naturale a vehiculului cauzand probleme de directie, oboseala soferului si o uzura prematura si neuniforma a anvelopelor.

In forma sa cea mai rudimentara, aliniamentul rotilor consta in reglarea unghiurilor rotilor vehiculului, pentru a asigura ca rotile se deplaseaza in raport cu linia mediana geometrica a vehiculului. Fiecare roata isi are propriul set de dinamici (unghiul de cadere, unghiul de fuga si varful curbei) specificate de constructorul de automobile.

Cele mai intalnite simptome ale unui automobil fara aliniament sunt uzura neuniforma sau rapida a anvelopelor si devierea sau deplasarea vehiculului din linie dreapta. Atunci cand observati aceste tipuri de probleme la automobilul dumneavoastra, inseamna ca cel mai probabil rotile nu sunt aliniate corespunzator.

Un soc puternic, cum ar fi o groapa mai serioasa, poate sa deregleze unghiul de fuga al autoturismului dumneavoastra. Un asemenea impact poate de asemenea sa indoaie janta, provocand o pierdere de presiune si deteriorarea anvelopelor fara a lasa urme evidente.

Geometrie computerizata: este operatiunea care va asigura manevrabilitatea ridicata, siguranta, si nu in ultimul rand o viata mai lunga anvelopelor dumneavostra. si consta in alinierea fata de directia de mers si una fata de cealalta. Recomandam verificarea geometriei atunci cand schimbati anvelopele, de asemenea, cel putin o data pe an, sau la cca 10,000 km parcursi. Pe drumurile superbe ale patriei noastre.

Facem parte dintre firmele care efectueaza servicii de geometrie roti in cadrul unitatilor proprii de service , care opereaza la nivelul orasului Constanta.

Termeni folositi in legatura cu geometria rotilor:

ALINIERE - Verificarea si reglarea unghiului de fuga, a unghiului de bracaj si a unghiului pivotilor din suspensia unui vehicul pentru pastrarea specificatiilor proiectate de producatorul vehiculului pentru un optimum de performanta.
RAPORT GEOMETRIC - Relatia dintre inaltimea si latimea sectiunii unei anvelope, exprimate sub forma unui procent din latimea sectiunii. Daca inaltimea sectiunii este jumatate din latimea acesteia, raportul geometric este de 50%.
ECHILIBRU - Distributia egala a masei anvelopei si a ansamblului vehiculului pentru o rulare linistita. Echilibrul se obtine prin montarea de contragreutati pe marginea jantei pentru a contrabalansa distributia inegala a greutatii anvelopei sau rotii.
UNGHI DE BRACAJ - Unghiul dintre axa centrala a unei anvelope si o linie verticala, vazut din fata.
UNGHI DE FUGA - Unghiul dintre axa de directie a vehiculului si o linie verticala, privit din lateral.
DEZECHILIBRU - Starea existenta atunci cand masa unei anvelope nu este uniform distribuita imprejurul axei de rostogolire si a axei centrale, determinand socuri (dezechilibru static) sau zguduituri (dezechilibru dinamic).
UNGHI DE ALUNECARE - Unghiul dintre directia in care este orientata sau manevrata o anvelopa si directia efectiva a deplasarii anvelopei.

Pretul pentru o verificare si reglare a geometriei rotilor incepe cu 60 RON fara TVA, pentru mai multe operatii verificati sectiunea servicii oferite