De ce sa verifici geometria rotilor?

In cazul in care observi ca masina ta vireaza la stanga sau la dreapta, in momentul in care “dai drumul” la volan pe un drum drept, este absolut necesar sa verifici geometria rotilor. Cauza poate fi destul de simpla, (un singlur reglaj) sau poate fi insotita si de alte simptome (vibratii volan, zgomote, etc.).

 

Cert este ca un reglaj incorect al rotilor poate duce la urmatoarele:Anvelopa uzata neuniform

  • uzura neuniforma a anvelopelor

  • uzura prematura a anvelopelor

  • uzura componentelor sistemului de directie

  • o traiectorie necorespunzatoare a autoturismului

  • creste consumul de combustibil datorita cresterii rezistentei la rulare

 

Recomandam sa se verifice geometria rotilor atunci cand:

  • ati suferit un accident (in zona rotilor) sau cand loviti un obstacol

  • daca observati uzura anormala a anvelopelor

  • daca observati probleme in traiectoria autoturismului

  • achizitionati anvelope si doriti prelungirea utilizarii acestora

  • se inlocuieste o componenta a sistemului de directie sau suspensie

Este atat de importanta reglarea geometriei?

 

Cum parere de rau, va anunt ca este o operatiune mult prea serioasa ca sa o faci la o dugheana de la cine stie ce colt de strada, deoarece se centreaza unghiul de inclinare al rotii (in cazul in care a suferit o eventuala avarie sau soc)  si este readus  la starea initiala prescrisa de producatorul autoturismului. Este o operatiune complicata din cauza marjelor de eroare aparute in timpul procesului de reglare care sunt de ordinul secundelor si al zecimilor de milimetrii, iar reglajul incorect poate duce la probleme grave.

Putin despre echilibrarea rotilor….

Am intalnit multi clienti ce fac confuzie intre echilibrarea si geometria rotilor. In cazul geometriei rotilor se regleaza paralelismul rotilor, iar la echilibrare se adauga/scot greutati pe janta pentru a permite acesteia sa se miste fara oscilatii.

 

Desi este o operatie ce tine de securitatea autovehiculului, asadar trebuie o sa faceti regulat (e foarte bine si cand se remonteaza anvelopa pe janta), momentan NU efectuam echilibrarea rotilor, poate in viitor, dar pana atunci pentru acest serviciu va rugam sa apelati la o vulcanizare serioasa.

Un reglaj incorect poate cauza probleme grave

 

Reglarea geometriei se efectueaza pentru a imbunatatii conduita autovehiculului si pentru a prelungi durata de viata a anvelopelor.

 

Principalele motive pentru a verifica geometria regulat, sunt urmatoarele:

  • economie la carburant, chiar daca nu se resimte asa mult, pe termen lung e ceva de luat in considerare

  • anvelopele au o durata de viata mai mare si se uzeaza uniform

  • imbunatateste maniabiliatea vehiculului, deoarece scade rezistenta la rulare a anvelopei, asadar se conduce mai usor

Cat dureaza si cat costa reglarea geometriei?

In majoritatea cazurilor, geometria rotilor din fata este reglata in aproximativ 30 minute.

Aceasta operatiune consta in verificarea directiei si unghiurilor anvelopelor, in functie de specificatiile constructorului auto.

 

ATENTIE mare la atelierele ce regleaza unghiurile utilizand o metoda empirica, putin mai veche (ma refer la sfoara si la plumb) avand in vedere ca este o operatie destul de importanta pentru securitatea masinii, va oferim o geometrie computerizata utilizand cele mai noi echipamente din industrie, pentru comfortul si linistea dumneavoastra.

La noi nu te costa decat 60 de lei,

Cum se regleaza geometria rotilor?

Principalele trei reglari ale paralelismului sunt unghiul de cadere, unghiul de convergenta si unghiul de fuga. Reglarea paralelismului consta in reglarea unghiurilor rotilor astfel incat convergenta si unghiul de cadere sa fie corecte. Daca esti genul mai tehnic, cei de la CarSetupRomania explica foarte bine, ce reprezinta unghiul de convergenta, cel de cadere si multe altele.

No Comments Yet.

Leave a comment